Éld meg az életedet.

Változások közepette élek, és szeretem megélni őket. Akkor is, amikor utálom magát a történéseket. Az írás segít rendszerezni a gondolataimat és rögzíteni, amit egy adott pillanatban fontosnak tartok. Amolyan mentális fotók.

Villány-Barbara 4:2

2012.03.17. 19:16 MátéBarbaraBlogja

Rajtunk már februárban kitört a tavaszi tanninhiány, amit legszívesebben Villányban szeretünk kezelni - de a több hétvégés hóvihar szigorúan szembesített bennünket a téli valósággal. Viszont tegnap a meleg menthetetlenül Villányba vonzott bennünket, etyeki muslincákat.

Az M6-os hétvégén olyan, mintha csak a tied lenne. Érdtől kezdve hegyen-völgyön-alagúton suhansz szinte egyedül és csak az utolsó 20 km-en kell újra megismerkedned a „fék” és az „éles kanyar” fogalmával.
Villányba érve pedig nehéz döntést kell hoznod: hove NEM mész el? Pincék és kostolóhelyek a legkülönfélébb építészeti és változatos gasztronómiai- és borstílusban, általában tisztességes vagy kiváló szolgáltatásokkal. Jó hely, na!
Rutinos bortúrázóként a kezdetektől jegyzeteltünk. Tudjuk, hogy az első pincénél még oly éles emlékezet idővel a borban egyre jobban oldódik és a végén az egészből egy nagy élményküvé lesz, ha nincsenek írásos nyomok. A másik jegyzetelési mód a fényképezés – Csizi barátunk szorgalmasan kattingatott, ott majd az egyre szélesebb mosolyokból és beliluló fogakból követhető az idő múlása.
Én maradtam az írásnál. Íme, szó szerinti beszámolóm:
„11. 50.      Ede barátunknál vagyunk. „Villányban dél előtt csak rozét iszunk!” – jelesül saját szőlőjéből készítettet. Günzer-stílus.
12.10.        Szóba került a Cabernet Franc – és az asztalra i egy a pincéből (mert szerencsére dél elmúlt). Weininger-Gere CF Selection 2007. 15%-os. Aaaahhhh.
13.09.        Levezetés: 2008-as Lisati Cabernet Franc & Sauvignon. Már csak 14%
14.10.         Szemes Józsi* pincéje. Kapásból kinyit 5 üveg bort! Húha..
 Kezdés: 2011-es Rose
 Folytatás: laza 2011-es Portugieser … majd bedurvulunk
14.40.         Cabernet Sauvignon Barrique** 2008. Kb. ez az utolsó pillanat, hogy írni tudok.***
15.05.          Lebuktam. Nem ittam Józsi Cabernet Franc-jából! Most pótolom.
15.16.          A pincében. És… hordóból 2011-es Kopár Merlot még 15,4-es alkohollal. Átlagembernek (sic! ezt írtam) 1 év múlva iható. A nemihatók**** kínlódnak!
Már a Bella-pincében kellene lennünk. De még Józsit hallgatjuk: „Az extra édesség valami különlegesség. Most kell a hordóban kezelni..” (remélem, jól jegyzeteltem – érti valaki?) Csak annyit mondunk: ha Szemes Józsi 2011-es Merlot-ja megjelenik: VEGYÉTEK!
16.00              Barbara húst kíván.”
Itt a beszámoló vége. Az utolsó bejegyzést már egyes szám 3. szemlyben írtam - vagyis valami testen kívüli állapotba kerültem. Ez az apró szintaktikai jel mutatja, hogy bár 2-kor még jól álltam, de 4-re Villány győzött.
Még szerencse, hogy hoztunk túszokat, és ma este hazai pályán méltó visszavágót tarthatok. Természetesen egy Szemes-borral.
És ez a nap más szemszögből: Csizi szerint ufók raboltak el du. 4 után. Könnyesre nevettem magam a blogján - kár, hogy én vagyok a főszereplő :) http://darázs.hu/?p=1488
*Szemes József emberként és borászként nagy kedvencünk. Jó ember, kiváló vendéglátó és a borai… kihagyhatatlan.
**Egyik kedvencem, a 2007-est ismertük meg, de a 2008-ban sem csalódtunk!
***Tényleg ezt írtam. Valahol ekkor a csapat – köztük talán én is – ittunk a fantasztikus Dél-cuveeből is, de mivel nem írtam le, ezért az emléke feloldódott. Szerencsére hoztunk haza egyet.
****Köszönjük a két sofőrünknek, Csizinek és Zsuzsának hogy vállalták ezt az embert próbáló feladatot!

A bejegyzés trackback címe:

https://kibontakozas.blog.hu/api/trackback/id/tr404322545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása